Kaj lahko delodajalec stori za duševno zdravje svojih zaposlenih?
- G var
- May 27
- Branje traja 2 min
Duševno zdravje zaposlenih postaja ena ključnih tem sodobnega delovnega okolja. Zaposleni se soočajo s številnimi pritiski – od naraščajočih pričakovanj do negotovosti na delovnem mestu in težav pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja. Vse to vpliva na njihovo duševno zdravje, učinkovitost in dolgoročno prisotnost na delovnem mestu.
Kot delodajalec imate pomembno odgovornost – in moč – da ustvarite okolje, ki varuje duševno zdravje in ga hkrati tudi aktivno spodbuja.
1. Prepoznajte pomen podpore z vrha
Raziskave kažejo, da so zaposleni kar 55 % bolj pripravljeni spregovoriti o svojih težavah z duševnim zdravjem, če menijo, da imajo podporo delodajalca. To pomeni, da mora sprememba izhajati od vodstva – z jasnim sporočilom, da je duševno zdravje pomembno in da zaposleni niso sami.
Kaj lahko storite:
Bodite odprti o pomenu duševnega zdravja v internem komuniciranju.
Izobražujte vodje, da bodo znali prepoznati stisko in ustrezno reagirati.
Vodstvo naj s svojim vedenjem daje zgled in spodbuja kulturo razumevanja.

2. Zmanjšajte stigmo
Ena največjih ovir pri iskanju pomoči je strah pred stigmo. V Sloveniji le četrtina zaposlenih meni, da lahko odkrito govori o svojem duševnem zdravju. Pogosto jih skrbi, da bodo zaradi tega obsojani, prikrajšani pri napredovanju ali celo izgubili delo.
Kaj lahko storite:
Spodbujajte odprto komunikacijo in delite primere dobre prakse.
Vzpostavite politiko ničelne tolerance do diskriminacije zaradi duševnih stisk.
Uvedite interne kampanje ozaveščanja (npr. dan duševnega zdravja v podjetju).
3. Vzpostavite sistem podpore
Pomembno je, da zaposleni vedo, kam se lahko obrnejo po pomoč – in da je ta pomoč dostopna, pravočasna in učinkovita. Dolgi birokratski postopki pogosto odvračajo od iskanja podpore.
Kaj lahko storite:
Vzpostavite dostop do svetovalnih storitev (zunanjih ali internih).
Uvedite anonimen kanal za prijavo stisk ali pobud (npr. interno e-poštno svetovanje).
4. Upoštevajte psihosocialna tveganja
Zakon o varnosti in zdravju pri delu zahteva tudi obvladovanje psihosocialnih tveganj. To vključuje stres zaradi preobremenjenosti, slabe komunikacije, negotovosti ali konfliktov na delovnem mestu.
Kaj lahko storite:
Izvedite oceno psihosocialnih tveganj (npr. z anonimnimi anketami).
Vpeljite ukrepe za boljšo organizacijo dela in pravično porazdelitev nalog.
Poskrbite za redne letne razgovore, kjer zaposleni lahko izražajo skrbi.
5. Vlagajte v preventivo, ne le v kurativo
Duševno zdravje se ne začne šele, ko pride do izgorelosti ali bolniške odsotnosti. Preventiva pomeni, da zaposlene podpiramo vsak dan.
Kaj lahko storite:
Ponudite delavnice za spoprijemanje s stresom, čuječnost ali krepitev psihične odpornosti.
Omogočite fleksibilne oblike dela, če je to izvedljivo.
Spodbujajte kulturo spoštovanja prostega časa – ne pošiljajte e-pošte izven delovnega časa.
Duševno zdravje ni individualna težava zaposlenega – je odgovornost celotne organizacije. Z majhnimi, a doslednimi ukrepi lahko kot delodajalec ustvarite okolje, v katerem se zaposleni počutijo varne, slišane in spoštovane. Dejstvo je, da so podjetja z zdravimi zaposlenimi uspešnejša, bolj učinkovita in dolgoročno stabilnejša.





